În America m-am cunoscut mai bine (V)

Joi 24 martie 2011

Aceasta avea să fie una din cele mai interesante zile pentru noi, în care am învăţat multe lucruri noi şi, mai ales, extrem de folositoare.

A fost ziua în care am lucrat cu Shirley Stelbrink şi am aflat despre stilurile de comunicare şi cum cunoaşterea lor poate aduce schimbări importante în relaţiile noastre de serviciu.

Pe scurt, se pare că modul în care lucrăm şi acţionăm depinde foarte mult de suma experienţelor anterioare, dar şi a mesajelor actuale pe care le primim. Astfel în timp ajungem să ne dezvoltăm fiecare dintre noi un stil de lucru şi comunicare, pe care specialiştii au reuşit să-l grupeze în patru mari categorii.

Niciunul dintre noi nu are un  stil de lucru „pur”, întotdeauna existând influenţe, într-o măsură mai mare sau mai mică din celelalte. Se pare că sunt foarte rare cazurile în care facem parte doar dintr-o singură categorie, fără să avem influenţe.

Deci, fiecare dintre noi are un stil de lucru principal şi altele în secundar. Şi care sunt aceste stiluri?

Orientat către sarcini

Orientat catre relatii

 

D – dominant

(panteră)

I – Influent

(păun)

Extrovertit

C – conştiincios

(bufniţă)

S – Stabil

(delfin)

Introvertit

V-am prezentat foarte pe scurt principalele caracteristici ale fiecărui stil. Trebuie reţinut că niciunul dintre ele nu este mai rău sau mai bun decât celelalte, secretul este să foloseşti fiecare persoană astfel încât să poată să dea cât mai mult randament posibil.

Pentru a identifica ce stil de lucru avem e necesară completarea unor teste, care, prin interpretare, ne pot spune dacă suntem D, I, S, sau C.

O zi întreagă am analizat aceste stiluri, am înţeles mult mai bine cum se manifestă fiecare mod de lucru şi mai ales cum pot interacţiona între ele.

A fost aproape o revelaţie pentru noi atunci când am înţeles mai bine această evaluare DISC. Acum considerăm că ea nu ar trebui să lipsească din nicio organizaţie sau instituţie, angajaţii trebuind să cunoască şi să se cunoască între ei şi pe baza acestor stiluri de lucru.

De ce este important acest lucru?

  1. Dacă cunoaştem stilul fiecăruia ne putem explica mult mai uşor de ce cu anumite persoane ne înţelegem mai bine, iar cu altele mai greu şi în acest fel putem ameliora anumite situaţii
  2. Atunci când ne alegem o echipă de lucru pentru un proiect vom aveam grijă să distribuim sarcinile astfel încât ele să se potrivească stilului fiecăruia
  3. Este foarte util în comunicarea la locul de muncă, cunoaşterea stilului fiecăruia ducând la îmbunătăţirea relaţiilor de muncă
  4. Nu în ultimul rând foloseşte pentru dezvoltarea personală a fiecăruia, cunoscându-ne mai bine ne vom şti punctele tari şi punctele slabe.

Shirley ne-a explicat şi am făcut multe exerciţii pe grupuri de lucru astfel încât să, în final să fim familiarizaţi cu evalurarea DISC şi să putem, la rândul nostru să o folosim eficient.

Ne-a plăcut foarte mult acest curs, pentru că după parcurgerea lui am găsit explicaţii logice şi fireşti la probleme legate de relaţiile de muncă pe care nu ni le explicam până atunci şi am apreciat cursul şi pentru latura lui foarte practică, aplicată.

Seară am avut o vizită la apartamentele în care locuiam, pe Siri Oswald, membru al Comitetului de conducere al Programului BIBLIONET. A fost o seară plăcută în care am aflat foarte multe despre cum s-a derulat programul şi în alte ţări, putând astfel să facem diverse observaţii şi comparaţii.

https://picasaweb.google.com/115792009175919274516/07ChampaignIL

Vineri 25 martie 2011

Ziua a fost rezervată tot lui Shirley Stelbrink, o persoană foarte profesionistă, care de data aceasta ne-a vorbit tot despre relaţiile de muncă, însă a pus accent pe munca în echipă şi pe comunicarea mesajului la locul de muncă.

Vorbind la modul general, toţi lectorii noştri au fost adevăraţi profesionişti în susţinerea cursurilor lor. Atitudinea, modul degajat, dar extrem de focusat de mesaj, au fost un exemplu pentru mine. Mi-a plăcut foarte mult stilul în care, deşi acordau o mare importanţă comunicării şi ascultau părerile noastre, reuşeau să se încadreze în tema propusă şi să nu devieze de la planul de curs. Am apreciat foarte mult comunicarea cu noi, încurajarea discretă a cursanţilor să discute, să-şi exprime părerile. Chiar dacă nu erau de acord cu anumite idei, modul în care reuşeau să ne arate acest lucru era admirabil.

Este o mare diferenţă, observată şi de ei, între stilul nostru temperamental, pasional, cu care ne susţineam părerile şi atitudinea conciliantă, tolerantă cu care abordau ei orice subiect.

Pe seară am avut un alt invitat în „vastele noastre apartamente”, pe d-na Hermina Anghelescu, o veche prietenă a bibliotecarilor români, care a dorit o întâlnire în care să vorbim şi altceva decât „litera cursului”. Era curioasă să ştie care sunt impresiile noastre de până atunci despre America şi am tot vorbit pe tema asta până noaptea târziu.

https://picasaweb.google.com/115792009175919274516/08ChampaignIL

Brăila 4 iunie 2011

(Va continua)

2 gânduri despre &8222;În America m-am cunoscut mai bine (V)&8221;

  1. Ah, mi-ar prinde si mie o astfel de experienta. De fapt, la cat sunt de temperamentala mi-ar trebui o intreaga facultate, nu asa!
    Pe DISC ma vad ca fiind paun ceea ce nu-mi da sentimente de mandrie…

  2. Ba, sa fii mandra ca esti ceea ce esti, indiferent daca e vorba de paun, pantera etc etc! Nu exista stil superior si nu exista stil pur. Suntem un melanj si asa cum suntem, macar noi trebuie sa ne acceptam si sa ne pretuim 🙂
    Stiam ca esti paun (am stabilit cu Mike acest lucru in mod clar), se vede de la mare distanta, dar e de bine! 🙂

Lasă un răspuns

