Mexicanul

Azi, mă uit eu, pe sărite, la o comedie destul de simpatică, Mexicanul (nici distribuiţia nu a fost rea). Mi-a reţinut atenţia unul dintre tipii care, în film, se ocupa de felul lui cu ucisul. Deşi era un killer cu sânge rece avea o aplecare dubioasă către meditaţie, introspecţie şi chiar un soi de sensibilitate care, desigur, crea un efect cel puţin şarmant şi amuzant în acelaşi timp. Categoric, sfârşeai prin a-l simpatiza.

Am reţinut părerea lui şi nu numai, tocmai poate pentru că a fost spusă de un personaj de film de la care nu te aşteptai să facă confidenţe, ci să apese pe trăgaciul pistolului până la epuizare. Nici aspectul nu-l prea ajuta sau, dimpotrivă, era ales cu mare grijă pentru a ilustra genul de brută tip dulap, dar simţitoare.

Şi ce zice tipul vis-a-vis de moarte, iubire, marile chestiuni cu care ne mai batem capul uneori (nu voi cita, pentru că nu am cum)? De-a lungul „carierei” lui a observat o chestie cel puţin ciudată. Cei care iubesc, în faţa morţii, au o reacţie mult mai bună (dacă acceptăm această posibilitate), ca şi cum ar fi mai împliniţi, mai liniştiţi, tocmai pentru că ei cunosc acest sentiment, pentru că ştiu că sunt persoane care le vor duce dorul şi pentru că, pe ansamblu, viaţa a avut un sens pentru ei, pe care l-a dat chiar iubirea. Desigur că cealaltă categorie de persoane care ignoră sau nu au avut şansa să cunoască acest sentiment au o moarte mult mai „crispată” (acest termen îmi aparţine).

Întrebarea este firească: nu mă frământă mai deloc ce se întâmplă la momentul respectiv, însă chiar atât de puternică să fie iubirea încât să ne schimbe inclusiv modul în care abordăm „marea trecere”? Sau… cum poate deveni o iubire atât de puternică? Sau…

Un gând despre &8222;Mexicanul&8221;

Lasă un răspuns

