Speranţa în zbor

Azi am văzut un stol mare de berze. Aş spune că berzele sunt unele dintre păsările mele preferate. Dar aş minţi. De când am în casă papagalul nimfă cel nebun, îmi plac toate animăluţele cu pene.

Am mers spre Galaţi şi cerul era împânzit de siluetele lor elegante, alb-negru, cu picioarele roşii şi lungi. Stolul de berze pluteşte elegant prin văzduh şi le privesc cu capul dat pe spate. Sunt libere, energice, îşi regăsesc cuiburile părăsite în toamnă şi încep un nou ciclu dătător de viaţă.

Mă bucur că au venit din nou la noi. Nu numai pentru că anunţă primăvara, ci pentru că ştiu că le voi vedea din ce în ce mai des în cuiburile din vârful stâlpilor, că vor fi din număr din ce în ce mai mare în jurul orezăriilor din zona noastră, căutând broscuţe şi viermişori… Prezenţa lor este o încântare pentru mine.

Când eram copil abia zăream, rar, câte una în drumurile făcute prin ţară. Acum sunt mult mai multe şi această revenire a lor îmi umple sufletul de bucurie. Este ca o promisiune a întoarcerii unor vremuri mai bune, mai curate, mai pline de încredere. Deşi, în lumea oamenilor, parcă totul este dezamăgitor, în jurul nostru, berzele, şoimii, orbeţii şi alte vietăţi, care au apărut în număr din ce în ce mai mare, ne promit că întoarcerea noastră la mama natură nu este complet pierdută, este un  vis realizabil. Poate că nu am dreptate, poate că nu înseamnă nimic din punct de vedere ştiinţific, dar pentru mine reprezintă speranţa şi e suficient.

3 gânduri despre &8222;Speranţa în zbor&8221;

  1. Se spune ca, atunci cand vezi prima data berze pe anul respectiv, vei fi precum sunt ele, daca vezi o singura barza vei fi singura tot anul, daca vezi multe berze vei fi inconjurata de multi prieteni tot anul.
    Iti doresc sa fi in toti anii ce urmeaza inconjurata de prieteni, in special de pinguini 🙂

  2. Ce potrivit este comentariul tau cu gandurile mele! Nici nu-mi doresc mai mult decat multi pinguini in jurul meu 🙂 Berzele sunt speranta, dar pinguinii sunt certitudine 😉

  3. Frumoasa poza , o sa fie noul meu desktop … Cat despre pinguini , si ei imi plac . Mai ales ca linuxez ,atat cat pot , de vreo 3 ani .
    Multumesc pentru poza si daca mai ai , o sa mai salvez . O zi buna !

Lasă un răspuns

