Iesirea din tara

1a6e

Intr-un fel destul de romantic incep acest jurnal de calatorie intr-un camping de langa Geneva, intr-un cort asezat pe o pajiste verde, plina de lucerna si limacsi bine hraniti, pe o ploaie torentiala, asezata “comod” pe izopren si cu o sticla de bere cu lamaie pentru care, inca din Austria, am facut o mare pasiune.

Am planificat aceasta calatorie de acum doi ani, insa am amanat-o anul trecut, zicandu-ne sa incepem cu ceva mai apropiat cum ar fi Grecia.

Timpul a trecut asa cum numai el stie, rapid si ireversibil, si eu, Alina, Tedi, Alois si Iulian ne-am imbarcat in masina intr-o sambata, 18 august, pentru o perioada de trei saptamani.

Sambata, 18 august

Un popas minunat la Brasov

Am plecat cu gandul sa iesim din tara pe la Nadlac. Masina gemea de bagaje, desi ne-am propus sa fim foarte atenti cu ceea ce luam cu noi. Insa si trei saptamani in deplasare prin campinguri inseamna ceva haine pentru toate situatiile, precum si lucruri necesare odihnei si hranei.

Drumul pana la Brasov a fost foarte banal tinand cont ca il tot parcurgem de mai bine de un an si jumatate cu o frecventa destul de mare.

Am facut o escala la Brasov pentru a ne dezmorti si pentru a mai face niste mici cumparaturi. La Brasov, daca ai ajuns in centru, nu poti sa nu mai zabovesti putin. Brasovul arata minunat in acea zi de vara caniculara. Am strabatut strada Republicii care are un aspect european (in ciuda numelui cu reminescente comuniste) si am admirat pentru a nu stiu cata oara Biserica Neagra si piata centrala a orasului. Intalnind si cateva magazine cu articole de munte, care in mod normal nu prea ne sunt la indemana acolo de unde veneam noi, am pierdut o gramada de timp studiind cam tot ce era prezentat.

Pe drum am mai dat un telefon pe la “sectanti” asa, de ramas bun, si aflaram ca Vali si Dana erau pe la Cheile Rasnoavei, Cristi prin Delta, iar Muha, daca nu ma insel, la Galati. Am promis o revedere in septembrie ca sa povestim ce am mai facut fiecare.

Bucurosi ca avem si noi in tara orase care arata asa cum ar trebui, am plecat mai departe catre Arad. Intre Brasov si Sibiu am fost incetiniti, pentru ca drumul era in reparatie in numeroase puncte. Stabilisem ca vom dormi in campingul de la Lipova si vom trece granita a doua zi.

Cam pe la 10 seara ajuns la Lipova unde am dat de un loc foarte bine pus la punct, curat si neaglomerat, cel putin in zona corturilor. Fiind destul de tarziu, dupa o zi petrecuta mai mult in masina, nu am stat prea mult pe ganduri, am mancat si am adormit destul de repede.

foto: http://picasaweb.google.com/corina.ciuraru/BrasovLipova18Aug2007

Duminica, 19 august

Bye, Romania!

De la Lipova am mai facut un scurt popas la Arad, care iarasi ne-a lasat o impresie foarte buna. Fiind duminica foarte greu am gasit ceea ce mai aveam de cumparat si consideram noi ca ne-ar fi necesar.

Din nou, pe cai! Trecerea la vama a fost foarte lejera, mai mult o formalitate si uite asa, iata-ne intrati in Ungaria! Aveam la noi foarte multe harti, un atlas rutier si un GPS pe care speram sa-l folosesc la maxim in aceasta calatorie. Insa deocamdata in privinta lui aveam toti o retinere. Cum putea o cutiuta de 10x7cm cum sa arate mai bine decat toate hartile ce erau cu noi ce aveam de facut? Dar s-a dovedit a fi mai util decat toate hartile si au fost destule situatiile in care a fost singurul nostru ghid, care ne-a dus de fiecare data pe drumul cel mai bun, exact la destinatie. In concluzie, sfatuiesc pe cei care nu sunt inca hotarati daca merita sa cumperi sau nu asa ceva, sa-si procure un astfel de aparat, iar daca el nu da randament va garantez ca este din vina celui care il configureaza si nu a navigatorului.

Deci, initial nu ne-am bazat prea mult pe dotarea cu GPS, am pus mana pe harta si am decis sa mergem astfel incat sa nu ajungem pe autostrada, din doua motive: sa nu mai platim vignieta si pentru a admira locurile pe unde trecem. Soseaua pe care am ajuns era plina de restrictii de viteza, localitatile impuneau si ele respectarea limitei si simteam ca in felul acesta vom ajunge la anu’ in Viena, unde era urmatoarea escala. Asa ca a hotarat sa iesim pe un drum european macar. Cand am intrat pe el ne-am bucurat foarte mult pentru ca, in sfarsit, puteam circula cu niste viteze mai bune, dar in scurt timp ne-am dat seama ca de fapt rulam pe autostrada. Cam nasol, pentru ca, asa cum se intampla de obicei nu am mai dat peste nici un un loc de unde sa luam acea vignieta foarte necesara pentru a intra in legalitate. Iar despre politistii unguri auzisem atatea lucruri “bune” incat sub nici o forma nu ne doream sa avem de-a face cu ei. Si astfel am iesit din autostrada, am intrat intr-o localitate, vai de mama ei, si undeva, la o statie de benzina am gasit ceea ce cautam, platind in euro, neschimband nici un forint, pentru ca nu doream sa stam deloc prin Ungaria.

Daca am ajuns pe autostrada situatia s-a schimbat. Nu am mai vazut mare lucru, dar am ajuns mult mai repede in Austria si rapid si la Viena. Si in Austria trebuie cumparata vignieta, dar de data aceasta am fost mai vigilenti si am luat-o de la granita.

In Viena am ajuns la campingul Wienna West recomandat deja de Cerasela pentru ca avea conditii bune si era inclus intr-un lant de campinguri la care daca ajungeai aveai reducere de 10%. Am asezat cortul, am studiat serviciile puse la dispozitie si ne-am declarat multumiti: apa calda curenta, oficiu cu plita, frigider, prize si tot ce trebuie.

Dupa ce ne-am instalat am facut o mica plimbare prin imprejurimi. Era duminica seara si, cu exceptie sau doua, am fost singurii pietoni de pe strazile pe unde am trecut. Am fost foarte mirati de acest lucru, fiind obisnuiti cu plimbaretii nostri braileni care seara, in week-end invadeaza pur si simplu strazile orasului. Dar ne-a prins bine aceasta iesire, a fost ca un fel de adaptare la un alt stil de viata cu alte standarde si principii decat ale noastre.

(Va urma)

Lasă un răspuns

